Халықаралық әуе көлігі қауымдастығы (IATA) авиация саласын жаңа деңгейге көтеретін тың қадам жасады. Ұйым жаңа цифрлық платформаны – FuelIS жүйесін таныстырды. Ал оны алғашқылардың бірі болып бразилиялық GOL және португалиялық TAP Air Portugal авиакомпаниялары енгізді. Бұл жаңалық тек олар үшін емес, бүкіл әлемдік авиация үшін маңызды. Оның ішінде Қазақстан үшін де.
FuelIS – бұл не?
FuelIS – бұл әуекомпанияларға отын шығынын нақты талдауға, қай бағытта қанша жағылып жатқанын, қандай ұшақ тиімді екенін, қандайы тиімсіз екенін көрсетуге мүмкіндік беретін ақылды жүйе.
Бұл жай ғана бағдарлама емес. Ол GADM (Global Aviation Data Management) атты жаһандық деректер базасына сүйенеді. Бұл жүйеде 220-дан астам әуекомпанияға тиесілі 8 миллионнан астам рейстің ақпараты сақталған.
IATA-ның есебінше, FuelIS-ті тиімді қолдану арқылы жыл сайын:
- 4,76 миллион тонна жанармайды үнемдеуге,
- 3,8 миллиард АҚШ долларына дейін қаржы сақтауға болады.
Әуе компаниялары не дейді?
GOL компаниясы Латын Америкасындағы FuelIS жүйесін енгізген алғашқы компания болды. Олардың сөзінше, бұл жай ғана цифрлық шешім емес – бұл болашақтың жолы.
«FuelIS – біз үшін жай жаңалық емес. Бұл – ұтымды әрі тұрақты болашаққа қадам. Әр рейстің тиімділігін арттыру – біздің басты мақсатымыз», – дейді GOL-дың операциялық директоры Эдуардо Кальеха.
TAP Air Portugal компаниясы да жүйенің мәні зор екенін айтады.
«Біз ұшуды ғана емес, оны ақылмен және қоршаған ортаға залал келтірмей жасағымыз келеді. FuelIS бізге осы бағытта нақты шешімдер ұсынады», – дейді компанияның бас директоры Луиш Родригеш.
Бұл Қазақстанға қандай пайда әкеледі?
Қазақстандық авиация соңғы жылдары қарқынды дамып келеді. Жаңа бағыттар ашылып жатыр, жаңа компаниялар құрылуда, әуежайлар жаңарып жатыр. Бірақ нарықта бәсекеге қабілетті болу үшін енді тиімділік пен тұрақтылық маңызды.
FuelIS секілді жүйелер:
- қымбат жанармай шығынын азайтуға,
- рейстерді нақты жоспарлауға,
- халықаралық стандарттарға сай болуға,
- және, ең бастысы, жолаушылар мен серіктестердің сенімін арттыруға көмектесе алады.
Қысқаша айтқанда
Авиацияны цифрландыру – енді ертең емес, бүгіннің қажеттілігі. IATA бастамашы болып отырған бұл бағытта кім тезірек бейімделсе – сол ұтады.
Қазақстанның да әлемдік трендке қосылып, көкте де, экономикада да тұрақты даму жолына түсуге толық мүмкіндігі бар.