"Солтүстік-Оңтүстік" көлік дәлізінің даму әлеуеті

6943
Фотосурет: Рамиль Ситдиков / Фотохост-РИА Новости агенттігі

800-ге дейін жүк кемесін халықаралық көлік дәлізінің Транскаспий бағытында ғана іске қосу жоспарлануда. 18 мамырда Ресейдің Казань қаласында өткен "Ресей – Ислам әлемі: KazanForum" 2023 ХIV халықаралық экономикалық форумының қатысушылары Еуразияның ең ауқымды логистикалық жобасын дамыту жоспарлары туралы айтып берді.

17 мамыр қарсаңында Ресей мен Иран Иранның Решт қаласы мен Әзірбайжан астары арасындағы ұзындығы 170 км болатын "Солтүстік — Оңтүстік" дәлізі аясында соңғы теміржол учаскесін салу туралы келісімге қол қойды. Санкт-Петербургтен Мумбайға жүктерді жеткізу Суэц каналы арқылы дәстүрлі маршруттар бойынша 30-45 күннің орнына шамамен 10 күнді алады. Темір жол бойынша транзиттік жүктердің жалпы көлемі кемінде 15 млн тоннаны құрайды.

KazanForum 2023 аясында, Ресей Федерациясы Үкіметі төрағасының орынбасары Марат Хуснуллин хабарлағандай, бірқатар халықаралық кездесулер өткізу, ал 19 мамырда — Ирак Республикасының Үкіметімен "Солтүстік – Оңтүстік" жобасын дамыту жөніндегі келісімге қол қою жоспарлануда. Нәтижесінде Қазақстан, Әзірбайжан, Түрікменстан, Тәжікстан, Өзбекстан республикаларымен, сондай-ақ Ирак, Үндістан және Иранмен "маршрутта қиындықтар туындамауы үшін және инфрақұрылымдық жобалардың экономикасыичноақты жұмыс істеуі үшін"инфрақұрылымды дамыту жөніндегі бірлескен жоспарларды қалыптастыру болуға тиіс.

Хуснуллиннің айтуынша, "Солтүстік – Оңтүстік" дәлізі бір уақытта үш бағыт бойынша дамиды: Батыс — Дағыстан мен Әзірбайжан арқылы, Транскаспий — су көлігімен және Шығыс – Қазақстан мен Түрікменстан арқылы. Тек Ресей тарапынан дәліздің инфрақұрылымына 2030 жылға дейінгі инвестициялар шамамен 280 миллиард рубльді құрайды. Инвестициялар ағыны қазірдің өзінде маршруттардың даму қарқынына әсер етуде.

"Соңғы үш жылда біз жол құрылысының барлық жоспарларын асыра орындап, еліміздің бүкіл тарихында жөндеудің ең жоғары көлеміне қол жеткіздік" Марат Хуснуллин

Жобаның маңызды бөлігі: қалаларды айналып өту үшін жылдам автомобиль жолдарын іске қосу. Алдағы жылдары, РФ Үкіметі төрағасының орынбасарының айтуынша, Қазақстанға, Моңғолияға және Қытайға шығатын 56 қаланы айналып өтіп, Санкт-Петербургтен Владивостокқа дейінгі 1-санатты заманауи трасса іске қосылады. Осылайша, Батыс – Шығыс дәлізі солтүстік-оңтүстікке біріктіріледі.

"Жіксіз" Транскаспий бағытын дамыту аясында Теңіз кемелерінің өтуі үшін Еділ түбін тереңдету жұмыстары жүргізілуде. Болашақта Астрахань порты арқылы Еділ бойымен 4,5 метрден төмен емес кемелер кедергісіз жүре алады. Марат Хуснуллин

Жалпы алғанда, 2025 жылға қарай Ресей Премьер-Министрінің орынбасары Ресей мен Каспий өңірі, оңтүстік және Оңтүстік-Шығыс Азия, Парсы шығанағы елдері арасындағы жүк айналымы "екі есеге – 30 млн тоннаға дейін, ал 2030 жылға қарай – 45 млн тоннаға дейін өсуі тиіс, бұл 150 пайызға артық 2021 жыл".

Біріккен Араб Әмірліктері "Солтүстік – Оңтүстік" дәлізінің технологиялық құрамдас бөлігін инвестициялауға және дамытуға қызығушылық танытуда, бұл туралы Kazanforum 2023-те БАӘ мемлекеттік сыртқы сауда министрі Тани бин Ахмед Әл-Зейуди хабарлады.

Оның айтуынша, "Солтүстік – Оңтүстік" ККМ — инновацияларды, оның ішінде Африкаға дейінгі маршруттарды дамыту кезінде пайдалануға болатын перспективалы бағыттардың бірі.

"Бұл, ең алдымен, біз ұсынғымыз келетін жіксіз шешімдер туралы. Сондай — ақ, электронды шешімдерді енгізу тәсілдерін қолдана аламыз" Тани бин Ахмед Әл-Зейуди

БАӘ тарапынан логистикалық жобаға деген қызығушылық сандармен расталады.

"Біз 2030 жылға дейін бизнестің осы саласына әлемнің 100-ге жуық елі тартылады, ал қаражаттың жалпы көлемі 2 трлн доллардан асады деп күтеміз. Жоба біздің нарықты да, басқа елдерді де дамытуға мүмкіндік береді. "Солтүстік-Оңтүстік" дәлізі бізді Ресеймен ғана емес, Орталық Еуропа мен Азия елдерімен де байланыстырады. Біз континенттегі барлық қолданыстағы маршруттарды біріктіруге мүмкіндік беретін әлеуетті көреміз. БАӘ компаниялары бұл жобаға біздің барлық халықтарымыздың игілігі үшін қосылуға дайын" Тани бин Ахмед Әл-Зейуди

Жоба аясындағы инвестициялар үшін өзекті және перспективалы бағыттардың бірі-Каспий көлік және Порт инфрақұрылымына, деп пікір білдірді Иран Ислам Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің бірінші орынбасары Алиреза Пейман-Пак.

Решт-Астара теміржолы салынып жатқан кезде, Иран өкілінің айтуынша, Транскаспий бағыты маңызды болып табылады, оны белсенді пайдалану жоспарлануда. Бірақ, ең дұрысы, Ресей, Азия, Парсы шығанағы және Үндістан елдері арасындағы жүк айналымын арттыру кезінде пайдалануға болатын 800-ге дейін жүк кемесі қажет.

"Каспий теңізінің әлеуетін барынша дамыту үшін түсіру-тиеу жабдығы бар порт инфрақұрылымын құру маңызды. Порттың түбін тереңдету және тазарту қажет. Каспий теңізінің айналасындағы барлық елдерге осы бизнесте ынтымақтасу тиімді" Алиреза Пейман-Пак

"Солтүстік – Оңтүстік" логистикалық жобасын дамытуға инвестициялар үшін kazanforum 2023-те қосымша қаржы құралдары ұсынылды. Сонымен, Еуразия халықтары Ассамблеясының жетекшісі Андрей Белянинов орыс-иран Банкінің тарихын еске түсіруді ұсынды:

"Егер біз мұндай банкті ұлттық валютада есеп айырысу мүмкіндігімен жасасақ, біз көптеген қиындықтардан аулақ боламыз және көптеген тәуекелдерді азайтамыз. Бұл ретте банк Еуразиялық тікелей инвестициялар қорын, сондай – ақ Еуразиялық лизингтік компанияны құрғаны жақсы болар еді, өйткені 800 кеме Каспий верфтері үшін өте үлкен көлем болып табылады" Андрей Белянинов

Маршрутты дамыту үшін Андрей Белянинов сонымен қатар "Солтүстік – Оңтүстік"ККМ жобасын іске асыруға кіретін елдерден бастап теңіз порттарының Еуразиялық қауымдастығын құруды ұсынды. Мақсат-дәліз бойынша жүк тасымалдарына қатысушыларға Бірыңғай диспетчерлік және техникалық қолдау көрсету.

Телеграм-канал «Нефть и Газ Казахстана. Факты и комментарии». Ежедневные новости с краткими комментариями. Бесплатная подписка.

«DKNews» халықаралық ақпараттық агенттігі Қазақстан Республикасының Мәдениет және ақпарат министрлігінде тіркелген. Есепке қою туралы куәлік № 10484-АА 2010 жылдың 20 қаңтарында берілді.

Тақырып
Жаңарту
МИА «DKNews» © 2006 -