Сапасыз стоматологиялық қызметтерді алу кезінде тұтынушыларда жиі сұрақтар туындайды: тұтынушы сапасыз қызмет үшін төленген ақшаны қайтаруды талап ете ала ма, сапалы қызметті тегін негізде қайта ала ала ма және т.б, деп хабарлайды DKnews.kz.
Мәселен, ағымдағы жылдың ақпан айында Павлодар облысы бойынша сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне осындай мәселемен тұтынушы жүгінді.
Тұтынушының айтуынша, ол қатты тіс ауруы шағыммен стоматологиялық клиникаға барған.
Тұтынушыны тексергеннен кейін оған тіс рентгенінен өту ұсынылды, содан кейін тіс дәрігері ауру тісті алып тастау туралы шешім қабылдады. Тұтынушыға процедураның күрделірек екендігі түсіндірілді, өйткені қызыл иектің қабынуы болды, ірің мен киста болған кезде қызыл иекті іріңнен тазарту жүргізілді. Тісті жұлу тұтынушыға 15 000 теңгені құрады.
Үйге келгеннен кейін тұтынушының температурасы 38,5-ке дейін күрт көтеріліп, жұлынған тістің орнында тұрақты өткір ауырсыну басталды.
Келесі күні тұтынушы тіс дәрігеріне оның температурасы төмендемейтіні туралы шағыммен қайта қарады, тіс дәрігері тексергеннен кейін тұтынушының жағдайы тіс жұлғаннан кейінгі таныс белгілер екеніне сендірді.
Алайда, тісті жұлғаннан кейінгі үшінші күні де әйелде бірдей жоғары температура сақталды. Бұл жолы тұтынушы ватсапқа оның жағдайы нашарлағанын жазды, оған дәрігер вирусқа қарсы препаратын тағайындайды. Өз кезегінде, тұтынушы оған антибиотиктерді тағайындауды сұрап жазады, бірақ дәрігер тұтынушыға бас тартты.
Тұтынушы ауырсыну мен температураға төтеп бере алмай, басқа стоматологиялық клиникаларға көмек сұрап жүгінді, бірақ олар тексеруден бас тартады, өйткені олар басқа біреудің "жұмысына"жауап бере алмайтының айтты. Түнде ол амалсыздан жедел жәрдем шақырып, онда оған жақ-бет хирургиясына баруға кеңес берілді. Хирург-дәрігерлердің қарауында оған "Ауыз аймағында Флегмона және абцесс" диагнозы қойылды.
Тұтынушы қайтадан тазартудан өтті, өйткені ірің қайта пайда болды, оған антибиотиктер тағайындалды.
Стоматологиялық қызметті сапасыз жүргізу нәтижесінде тұтынушыға төменгі жақтың жұмсақ тіндерінде жиналған іріңді тазарту операциясы жасалды.
Осы жағдайды ескере отырып, Департамент келесіні түсіндіреді꞉"Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" ҚР Заңының 24-Бабында Орындаушы: "Қазақстан Республикасындағы тілдер туралы" Қазақстан Республикасы Заңының талаптарына сәйкес келетін қызмет туралы, сондай-ақ орындаушы туралы қазақ және орыс тілдерінде ақпарат беруге, қызметтің қауіпсіздігін, қызметті еркін таңдауды, қызметтің тиісті сапасын қамтамасыз етуге, шығындарды (зиянды)толық көлемде өтеуге міндетті қызмет көрсетудегі кемшіліктер салдарынан тұтынушының өміріне, денсаулығына және (немесе) мүлкіне келтірілген, қызмет көрсету жөніндегі қызметті тікелей жүзеге асыратын жеке тұлғаның болуын қамтамасыз ету, оның тегі, аты және әкесінің аты (бар болса) көрсетілген төсбелгі (бейдж) және оның санитариялық қағидалар мен гигиеналық нормативтерді сақтауы.
Қызмет көрсету кезінде қызмет көрсету фактісін растайтын құжатты немесе қызмет көрсету кезінде жасалған шартты беру.
Сондай-ақ, "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" ҚР Заңының 35-Бабына сәйкес тұтынушы өз таңдауы бойынша талап етуге құқылы:
1) көрсетілген қызметтегі кемшіліктерді өтеусіз жою;
2) көрсетілген қызмет үшін сыйақының тиісті азаюы;
3) осындай сападағы біртекті материалдан басқа затты өтеусіз дайындау немесе қызметті қайта көрсету;
4) тұтынушының оларды жою құқығы шартта көзделген кезде кемшіліктерді жоюға арналған өз шығыстарын өтеу.
Егер кемшіліктер белгіленген мерзімде жойылмаса, тұтынушы шартты бұзуға және шығындарды өтеуді талап етуге құқылы (35-баптың 2-тармағы ).
Көрсетілген қызметтегі кемшіліктерді өтеусіз жою және көрсетілген қызмет үшін сыйақыны тиісінше азайту талаптары жұмысты (көрсетілетін қызметті) қабылдау кезінде немесе оны орындау (көрсету) барысында кемшіліктер анықталған не Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексінде белгіленген мерзімдер ішінде пайдаланылған жағдайда, ал жұмысты (көрсетілетін қызметті) қабылдау кезінде кемшіліктерді табу мүмкін болмаған жағдайда ұсынылуы мүмкін. кепілдік мерзімінің өтуі, жасырын кемшіліктер анықталған жағдайда-бір жыл.
Сонымен, тұтынушы өз таңдауы бойынша талап қоя отырып, Орындаушыға жазбаша талап қояды. Орындаушы шағымды қарауға және талаптармен келіспеген жағдайда оны алған күннен бастап күнтізбелік 10 күн ішінде құжаттамамен негізделген дәлелді жазбаша жауап беруге міндетті. Алайда, белгіленген мерзімде стоматология шағымға жауап бермеді.
Департамент өз кезегінде тұтынушының шағымына белгіленген мерзімде жауап бермеу мәселесі бойынша жоспардан тыс тексеруді ашты. Стоматологиялық клиникаға жоспардан тыс тексеру нәтижелері бойынша кәсіпкерлік субъектісін әкімшілік жауапкершілікке тарту бойынша Әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттама жасалды. Сонымен қатар, Департамент бұзушылықтарды жою туралы ұйғарым берілді.
Сондай-ақ, тұтынушы өз өтінішінде 500 000 теңге көлемінде материалдық және моральдық залалды өтеуді сұрады. Осыған байланысты Департамент материалдық, моральдық зиянды өтеу үшін сотқа жүгіне алатының, Департамент сотқа үшінші тұлға ретінде қатыса алады деген құқығын түсіндірді.
Қазіргі уақытта тұтынушының ақпараты бойынша сотқа талап-арыз дайындалуда.